ایران و كرواسی بر گسترش روابط تاكید كردند
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا و به نقل از اداره مطبوعات وزارت امورخارجه، مشاور سیاست خارجی رئیس جمهور كرواسی با اشاره به استراتژی های كشورش در پیوستن به اتحادیه اروپائی و سیاست نگاه به شرق گفت: این دو روند مكمل یكدیگر است و كرواسی خواهان روابط با كشورهای مختلف جهان است و كشور با قدمت و تاریخ كهن و تمدن غنی ایران از جمله كشورهایی است كه كرواسی طی دو دهه گذشته مناسبات خوبی با آن داشته است.

وی سیاست های دو كشور در دو منطقه را مورد توجه قرار داد و گفت: با تكیه بر مشتركات می توان زمینه های بیشتری برای تداوم گفتگو و همكاری فراهم كرد و امیدواریم موقعیت ایران هر روز بهتر از قبل شود.

مهمانپرست در این دیدار با تشریح اصول و برنامه های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران ، اظهار داشت: تلاش جمهوری اسلامی ایران تقویت صلح و ثبات در منطقه است و كشورهای مختلف باید از ظرفیت خود در تقویت صلح و ثبات جهان استفاده كنند.

وی بحران اقتصادی كشورهای اروپائی و تبعات اجتماعی آن را مورد توجه قرار داد و گفت: این بحران ها نشانگر ضرورت اصلاح سیستم ها است و با توجه به معضلات موجود باید راه حل های جدید برای حل بحران های جهانی مطرح شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه در این دیدار همچنین با اشاره به موضوع تحریم ها گفت: ما از هیچ تحریمی استقبال نمی كنیم و بخش مهمی از پیشرفت های كشور بنوعی بخاطر تحریم ها بوده است.

وی با تشریح ابعاد و روند برنامه كاهش و حذف یارانه ها ، گفت: تلاش دولت ما برای اجرای این طرح ها مورد تائید و تحسین صندوق بین المللی پول قرار گرفته است.

رئیس مركز دیپلماسی عمومی و رسانه ای كشورمان با استقبال از گسترش ابعاد مختلف روابط دوجانبه و تقویت ارتباط رسانه ها و برنامه ریزی برای سفر اتباع دو كشور ، گسترش گردشگری را از جمله اقدامات بمنظور بهره برداری بیشتر از ظرفیت دو كشور برشمرد.

رامین مهمانپرست طی اقامت خود در زاگرب با آقای شفكو عمر باشیج رئیس العلما و مفتی مسلمانان كرواسی نیز دیدار و گفتگو كرد.

در این دیدار پیرامون وضعبت و فعالیت مسلمانان كرواسی و همچنین برنامه های مركز اسلامی زاگرب گفتگو بعمل آمد.

مفتی مسلمانان كرواسی با اشاره به سمپوزیوم اسلام در اروپا كه طی پایان هفته جاری در زاگرب برگزار می شود خاطر نشان ساخت: ما تلاش داریم تا آنطور كه شایسته است اسلام در اروپا شناخته شود و چهره واقعی اسلام را معرفی كنیم. وی استفاده از فناوری های جدید آموزشی برای نسل جدید مسلمانان در اروپا را ضروری خواند.

رئیس العلما و مفتی مسلمانان كرواسی همچنین با اشاره به ارتباطات با شخصیت های مذهبی جهان اسلام ، ارتباط با علمای بزرگ دینی و محققین و صاحب نظران ایرانی را بسیار ارزشمند برشمرد.

مهمانپرست با اشاره به بازدید از مركز اسلامی زاگرب و فعالیت های آن گفت: فعالیت های همه جانبه این مركز موجب تقویت ارتباطات درون جامعه مسلمانان كرواسی شده است و علاقمندی و حضور فعال جوانان نشانه برنامه ریزی هوشمندانه و تلاش بی وقفه مسئولان آن می باشد.

سیام ** 1418





:: برچسب‌ها: سیاه و سفید , سیاه , اتومبیل ,
:: بازدید از این مطلب : 269
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: